niedziela, 7 października 2012

Książki które warto przeczytać

Rok 2012 powoli się kończy, a ja właściwie dopiero odkrywam nowości. Nie miałam czasu na szperanie po księgarniach, skupiałam się na tym co już było na półce. A okazało się, że w 2012 wyszło kilka bardzo ciekawych pozycji. Szczególnie spodobała mi się oferta wydawnictwa Czarne - zresztą to moje ulubione wydawnictwo, więc spodziewałam się kilku perełek. Po pierwsze reportaże:
  • Lidii Ostałowskiej – „Cygan to Cygan” i „Bolało jeszcze bardziej” – a jeśli nie czytaliście „Farb wodnych” jej autorstwa (książka z zeszłego roku) również gorąco polecam
  • Jacka Hugo-Badera – „Dzienniki Kołymskie” – zupełnie inny świat, duże emocji – wspaniała pozycja, polecam też „Białą Gorączkę” tego autora
  • Filipa Springera – „Miedzianka – historia znikania” i zupełnie świeżutkie „Żle urodzone”
  • oraz zbiór reportaży wybranych przez Mariusza Szygła „20 lat nowej Polski w reportażach” – historie, które trzeba znać, warto wspomnieć, mieć na uwadze i patrzeć przez ich pryzmat.



Ciekawą pozycją, którą na razie mam w planach, acz konkretnych jest książka Patti Smith – genialnej artystki, poetki, wokalistki i fascynującej osobowości – „Poniedziałkowe dzieci”. Myślę, że na tej pozycji nie można się zawieść, więc polecam w ciemno.

Ukazało się również kilka ciekawie się zapowiadających kryminałów, polecam szczególnie trzy żelazne pozycje -  Jo Nesbo – „Upiory”, Camilla Lackberg „Fabrykantka Aniołków” i Marka Krajewskiego „Rzeki Hadesu”.

Zupełnie niedawno ukazała się kolejna powieść jednego z moich ulubionych współczesnych autorów – „W jednej osobie” Johna Irvinga. Jego powieści mają swój niepowtarzalny styl i szczególnie dobrze wspominam początki przygody z tym autorem – później już wiedziałam czego się spodziewać, więc i czytanie było bardziej spokojne, ale książki nadal na wysokim poziomie. Szczególnie w dobie, gdy raczej mało jest tak obszernych i dobrych za razem powieści.

A dla młodzieży i miłośników Jeżycjady „Mc Dusia”. Ja się na Jeżycjadzie wychowałam, więc tego tytułu w tym subiektywnym zestawieniu nie mogło zabraknąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz